İzleyiciler

13 Şubat 2012 Pazartesi

Güller ve sayılarının anlamları

Sayılarla güllerin dili

14 Şubat Sevgililer Günü'nün vazgeçilmezlerinden olan çiçekler arasında anlamı en çok bilinen güllerin renkleri kadar sayıları da anlam taşıyor.






Güller ve sayılarının anlamları


Çiçekler arasında anlamı en çok bilinen güllerin renkleri kadar sayıları da anlam taşıyor. Güllerin sayılarının ifade ettiği anlamlar şöyle:
Tek gül: İlk bakışta aşk veya seni hala seviyorum
2 gül: Karşılıklı duygular
3 gül: Seni seviyorum
7 gül: Aklımı başımdan alıyorsun
9 gül: Sonsuza dek beraberiz
11 gül: Sen benim kıymetlimsin
12 gül: Benim ol
13 gül: Sonsuza dek dost
15 gül: Gerçekten üzgünüm
21 gül: Kendimi sana adadım
24 gül: Daima seninim/günün her saati seni düşünüyorum
25 gül: Tebrikler
50 gül: Koşulsuz aşk
99 gül: Hayatımın her gününde seni seveceğim
108 gül: Benimle evlenir misin?
365 gül: Seni her gün düşünüyorum
999 gül: Ölünceye dek seni seveceğim.

Bazı çiçeklerin taşıdığı anlamlar da şöyle:
Beyaz karanfil: Temizlik, saflık
Kırmızı karanfil: Sevgi
Sarı karanfil: Hüzün
Beyaz lale: Saflık, temizlik
Pembe lale: Anlayış
Sarı lale: Gerginlik
Fulya: Unutma
Orkide: Asalet
Lilyum: Güven
Starliçe: Mağrur, gururlu
Gerbera: İyimserlik
Margarit-papatya: Bolluk, sıhhat
İris: Hatıra
Anemon: Gençlik
Nilüfer: Gelecek yenileme
Beyaz krizantem: Sadakat
Sarı krizantem: Karşılıksız sevgi
Mersedes gül: Melankoli
Beyaz glayör: Dostluk
Kırmızı glayör: İstek
Pembe glayör: Zarafet
Sarı glayör: Kıskançlık
Mor glayör: İnanç
Beyaz gül: Masumiyet
Kırmızı gül: Aşk
Pembe gül: Gönlüm sende
Sarı gül: Sıcak sevgi.

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale