İzleyiciler

24 Ekim 2015 Cumartesi

Yerli ve Yabancı Yazarların ''Yazmak'' Üzerine Değerli Sözleri

Yerli ve Yabancı Yazarların ''Yazmak'' Üzerine Değerli Sözleri

Değerli yazarların yazmak hakkında kurdukları cümleler.

Yazmak, kimileri için bir hobi olmuştur; kimileri için ise gereklilik. Ama bazıları için yazmak, yaşamanın ta kendisidir. Peki yazmak sizin için ne ifade ediyor?

1. Charles Bukowski

''Mizah gerek bize, kahkaha gerek. Eskiden daha çok gülerdim, herşeyi daha çok yapardım. Yazmak hariç. Artık yazıyorum, yazıyorum ve yazıyorum.''

 

2. Albert Camus

''Benim uğraşım, kitaplarımı yazmak, insanlarım ve halkım tehdit edildiğinde savaşmaktır. Hepsi bu.''

 

3. Andre Gide

''Anı yazmak, ölümün elinden bir şey kurtarmaktır.''
 

4. Orhan pamuk

''Benim için yazarlığın sırrı, nereden geleceği hiç belli olmayan ilhamda değil, inat ve sabırdadır.''

 

5. Jules Renard

''Yazmak için yaşamalı, yaşamak için yazmamalı.''

 

6. Pascal Quignard

''Düşünmenin en iyi yolu, yazmaktır.''

 

7. Blaise Cendrars

''Yazmak yaşamak demek değildir, yaşamanın dışına çıkmaktır.''

 

8. Marguerite Duras

''Yazmak, aynı zamanda susmak, söylememek,
sesini kesmek demektir, gürültüsüz haykırmaktır.''

 

9. Gustave Flaubert

''İnsan her şeyden önce kendisi için yazmalıdır.
İyi yazmanın biricik yolu budur.''
 

10. G.Henry Lewes

''Çok yazmak, çabuk yazmak hiç önemli değildir. Dünya, “Nasıl yazdığınıza” değil, “Ne yazdığınıza” bakar.''


 

11. Paul Valery

''Her zaman yazabileceğimi, hiçbir zaman yazmam.''


 

12. Samuel Johnson

''Yazmak için yaşadım, yaşamak için yazdım.''


 

13. Benjamin Disraeli

''Ben kitap okumam; kitap okumak ihtiyacını duyduğum zaman, öğrenmek istediğim konu hakkında kitap yazarım.''
 

14. Emile Zola

''Ancak yazıya geçmiş düşüncenin değeri vardır; geri kalanlar boş çırpınmalardan, rüzgarın alıp götürdüğü bir saatlik hayallerden, başka bir şey değildir.''

 

15. Franz Kafka

''Bir şey söylediğim zaman, söylenen o şey anında ve kati olarak ehemmiyetini yitiriyor. Bir şey yazdığım zaman da öyle; ama yazılan şey, bazen yeni bir ehemmiyet kazanıyor.''

 

16. Friedrich Nietzsche

''İnsan yazarken sadece anlaşılmak değil, muhakkak ki aynı zamanda anlaşılmamak da ister.''

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale