İzleyiciler

30 Ağustos 2011 Salı

Anlamlı Güzel Dörtlükler

sevgiye biri yanımızda olmadığından acı çekene dek dayanır;oysa gerçek yalnızlık dayanılmaz bir hücredir."

Gövdeler iç içe girdiğinde de sevginin gerçekleşmesi olanaksız mı.O sonsuz boşalma anında da sevgi doyumsuz.
insan yalnız mı.
Doğum anında.
Ölüm anında.

Yaşamın ucuna yolculuk -Tezer Özlü



Ey hakikat
Sen ki bana el alemden yakınsın
Niçin seni soysunlarda eller sorguç takınsın
Doğru bir söz söyleyeyim her mecliste okunsun
Zülfü yare dokunurmuş dokunursa dokunsun
Al kaşağıyı gir ahıra yarası olan gocunsun
Lâ Edrî






Ve yüzümde;
inanın!
hepten gidecek zaman bildiğim korkak


ve yüzümde bir akrep;
inanın!
resimde durabilir bu saat ancak.


ve yüzümde saçların beyazlığı;
inanın!
herkes toprak kokacak.


Yavuz Başak






Dönüp bakınca
Sevgilim bir lâhza bakınca bana
Göz taşlarını kalbime doğru fırlatınca
Tersine akar bütün sular bütün yollar ve kavimler
Senin tadında olur her şey kanaviçe kıvamında!
Dönüp bakınca bakır bir el
Alnımızın terini abla şefkatiyle siler
Dönüp bakınca ansızın
Milyon kere milyon ateşböceği olur gecemiz!





Bilgenin yüreğinde her dilek
Anka kuşu gibi gizli gerek.
Damla nasıl inci olur denizde:
Sedefler içinde gizlenerek.

Ovada her kızıl lalenin teni
Bir padişahın kanıyla beslendi.
Yerden biten şu mor menekşe yok mu?
Bir güzelin yanağındaki bendi.

Mal mülk düşkünleri rahat yüzü görmezler
Bin bir derde düşer canlarından bezerler.
Öyleyken ne tuhaftır yine de övünür
Onlar gibi olmayana adam demezler.

Gül verme istersen diken yeter bize.
Işık da vermezsen ateş yeter bize.
Hırka tekke post most olasa da olur
Kilise çanları bile yeter bize.


Omar Hayyam
Dörtlükler -IV-




"Aceleci insan tehlikelidir..."
*
"İstekler geçicidir erdemlerse kalıcı."
*
"İyi günde ölçülü kara günde temkinli ol."
*
"Annene ve babana layık olduğunu göster."
*
"Dostlarına karşı iyi günlerinde de kötü günlerinde de hep aynı şekilde davran."


Kypselos'un Oğlu Korinthoslu Periandros'un Sözleri




"Durum ve koşullar böyle oluncabirbirleriyle birleşen tüm maddelerde pek çok ve her çeşit maddenin mevcut olduguna ve şeylerin tohumlarının her çeşit tatrenk ve biçime sahip olduklarına inanmak gerekir..."
"*
"Ve nerede büyükten ve küçükten eş sayıda parça bulunuyorsa o zaman bu nedenden dolayı her şey her şeyin içinde mevcut olmalıdır. Ve bir şeyin kendi başına mevcut olması da mümkün değildirtersine her şeyin her şeyde payı vardır..."




"Başlangıçta tüm şeylernicelik ve küçüklükleri sonsuz olmak üzere bir aradaydılar. Zira küçük olan da sonsuzdu -yani sonsuz küçüklükteydi- ve şeyler birarada oldukları süreceküçüklüklerinden dolayı hiçbirini farketmek mümkün değildi..."
*
"Zira küçüğün en küçük değildaha küçüğü vardır. Çünkü varolanın sonsuza kadar bölünerek sona ermesi mümkün değildir. Ancak büyüğün de daima daha büyüğü vardır. Ve nicelikçe küçüğe eşittir; aslında her şey hem büyüktür hem küçük."




"Güz doğanın merhamet zamanıdır. Sana ölmekte olanlar için işleri düzene sokma şansı verir..."



"Zaman zaman kendimi tüm insanlıktan daha güçlü duyuyorum ama kendimi anı anda çıplaklıklarından sıyrılmaya çalışan ağaçlar kadar da bırakılmış duyuyorum. Özellikle ben'in ben'i bıraktığı anlarda. Ya da ikisi bütünleştiğinde..."

"Çevreyi tanımlamak değil duygularla yaşamak gerekir..."






sisliyim sokulma bana

dağlarım kayıp yamaçlarım yok

yankılanmıyor sesim silinmiş görüntüm

aynalarım buğulu



Hüseyin Yurttaş






"Hayatı tatmak ve yaşamın iliğini özümsemek istiyordum! / Yasam dolu olmayan her seyi bozguna uğratmak icin../ Ve ecel geldiğinde ancak farketmemek için hiç yasamamış olduğumu."

John Keating
Ölü Ozanlar Derneği
"Dead Poets Society"






"Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var ondanız. "

Nazım Hikmet Ran






Ey özgürlük! Kanadı kırık güzel kuşçuğum! Keşke seni vahşet bekçilerinden gece karanlık ve soğuk meydana getirenlerden duvarları sınırları kaleleri zindanları yapanlardan kurtarabilseydim. Keşke kafesini kırıp seni sabahın temiz bulutsuz ve tossuz havasında uçurabilseydim.





Benim sevgilim o kadar latiftir ki “olmak” tozuna bulaşmamış... Zaten vücud giysisini giymiş olsaydı benim sevgilim olmazdı.

Benim sevgilim asla gelmeyecek. Ancak ölüm ile son bulacak bu aşk... böyle...



"Bir kalbi kırılmaktan koruyabilsem
Yaşamış olmayacağım boşuna
Bir hayatı acıdan kurtarabilsem
Bir ağrıyı dindirebilsem ya da
Ya da bayılan bir Kızılgerdanı
Koyabilsem yeniden yuvasına
Yaşamış olmayacağım boşuna"


Emily Dickinson





"Çünkü insanın ışığını vermesi hoşuma gider. Mumun kalınlığı o kadar önem taşımaz benim için.
Değerini yalnız aleviyle ölçerim..."




"Her büyük adam kucağında yaşadığı cemiyetin üvey evladıdır.
Zira o yarın ki veya dünkü veya ötelerdeki bir cemiyetin çocuğu kendi cemiyetinin değil...
Kaderimizi çizen cemiyet; fakat ona ırzımızı teslim ettiğimiz anda erimişizdir
denizdeki herhangi bir dalgayız..."





Artık hiçbir şeye karşı değilmiş gibi
kayıtsızım
Yolculuğun sonunda ormanda duyduğum sesi öldürdüm
Amacım yoktu sesi öldürürken ses öldüğü için de
hala amaçsız sayılırım


Ormana karşı değilmiş gibi kayıtsızdım
Ormandan çıkınca şehrin ışıkları ve ışıkların
suda işaret ettiği anlamların adı olan dünya
ile karşılaştım
Dünyaya karşı da kayıtsızım





Yağmur hiç yağmadı ben dünyaya baktığım sürece
Bakır altına dönüşünceye dek hiç de yağmayacak zaten
Kayıtsızımkorkarak ormanların başıma vuran gürültüsünden...


Ahmet Güntan





"Eğer dostuna kılıç çektinse ümidini yetirme aranızın düzelmesi mümkündür. Eğer onu sözlerinle kırdınsa üzülme aranızın düzelmesi mümkündür. Ama eğer ona hakaret etmişsen iftirada bulunmuşsan sırrını açığa vurmuşsan dostunu ebediyyen kaybetmişsin demektir..."

Eccelesiastique





Sözcüklerde nar taneleri
Bulutlarda aşk
Yaşamak çiçeklerle
Billur kadehlerde
Ölürcesine

Gerçeğe erişmek
Bir hüzündür gelecekte

Ölüm bir damla
Ya da sonsuz bir evren
Durmaksızın devinen
Işık mı gölge mi
Nedir bu akıp giden

Ey Yaradanım Efendim
Oynuyorsan benimle
Öyle olsun
O zaman elim sende


Ayşe Nil



"Üstüne alma fakat dinle samur kürkçüyü sen
Nasıl olsa kabahat sahibini terk etmez.
Kâbe'den maksat varmaktır yâra
Kör gibi tapınma kuru duvara..."

Neyzen Tevfik



İnsan korkmayı öğrenmeli korkusunu var etmeyi. Onunla dost olmayı becermişse de korkuya dayamalı sırtını. Yapmaktan da korkmalı bazen yapmamaktan da. Herkes bir şeyler ister ama sırf korktuğu için istemeli insan.

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale