İzleyiciler

7 Mayıs 2011 Cumartesi

Huzurevindeki anneler ilgi bekliyor !..

Sığınacak yer, daha iyi bir yaşam, zorunluluk ve ihtiyaç gibi nedenlerle huzurevlerinde kalan ''eli öpülesi'' anneler, yarın kutlanacak olan ''Anneler Günü''nde hatırlanmayı bekliyor.
Kimi, çocuklarını rahatsız etmemek, kimi çok mağdur olduğu, kimi de annesiyle birlikte daha rahat bir yaşam için huzurevini tercih etse de, Gaziantep Huzurevi'nde kalan anneler, ''Anneler Günü''nü buruk geçirmek istemiyor.
Annesiyle birlikte Sarıkamış'tan Gaziantep Huzurevi'ne gelen Yaşar Bedel, 64 yaşında. Diğer kardeşleri sahip çıkmadığı için devlet onları Gaziantep Huzurevine yerleştirmiş.

Bir süre önce annesini kaybeden Bedel yaptığı açıklamada, Sarıkamış'ta annesiyle birlikte yaşadıklarını sonra yetkililerin kendilerini Gaziantep'teki Huzurevine gönderdiklerini söyledi.
Annesinin Huzurevinde rahatsızlandığını ve hayatını kaybettiğini, şimdi ise Huzurevi'ndeki can yoldaşı, arkadaşını ''annesi'' yerine koyduğunu ifade eden Bedel, şöyle konuştu:
''Anneme baktım için evlenmedim. Kardeşlerim ise yuvasını kurdu. 'Ana başta taçmış, her derde ilaçmış'. İki tane kardeş var sağlıklı, demediler ki, 'abla nasılsın, iyi misin?' Anaya bile bakmadılar. Çok şükür şimdi manevi annem var. O da benim bir annem. Burada rahatım huzurluyum.''

''Gözde yaş, kalpte hüzün"

Huzurevinde kalan Emire Kaya ise 2 kız 1 erkek çocuğu sahibi, eşi öleli yıllar olmuş. Evinde oğluyla beraber otururken tapu yüzünden tartışmışlar ve ''bir hırsla'' huzurevine gelmiş.
Kaya, ''Oğlumla oturuyorduk, oğlum evin tapusunu istedi, ben de 'vermem' dedim. Tartıştık, beni dövdüler, ben de buraya yazıldım, bir hırsla yazıldım. Şimdi Çok şükür rahatım'' diye konuştu.
''Anneler Günü'' dendiğinde gözleri dolan ve konuşmakta zorlanan Kaya, daha dün kızlarını ve annesini gördüğünü belirterek, ''Elbette çocuklarımın yanımda olmasını isterdim. İşte bu kadar...Ne yapayım? Olsalar daha iyiydi ama kader böyleymiş'' dedi.
66 yaşındaki Marifet Ekici ise 4 erkek 1 kız çocuğu sahibi. Çocuklarıyla ayrı yaşamayı kendisinin tercih ettiğini ifade eden Ekici, ''Rahat etmezsem dönerim diye düşündüm. 4 yıl oldu geleli. Telefonla ararlar. 3 tanesi dışarda. Bayramdan bayrama gelirler. Çok şükür rahatız, iyiyiz'' diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale