17 Mayıs 2011 Salı

Ömrünüze ömür katmak ve kaliteli yaşamak için Kurallar

İyi yaşamanın 13 kuralı

Basit ama etkili önlemlerle ömrünüze ömür katmak ve kaliteli yaşamak elinizde. İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Nafiz Karagözoğlu, vücudu koruyan ve kaliteli yaşamayı kolaylaştıran önerileri şöyle sıralıyor:






1- Haftada 1100 Kalori Yakın: Duke Üniversitesi’ndeki bilim insanları, haftada 1100 kalori yakacak kadar egzersiz yaparak, damar tıkanmasına ve hipertansiyona yol açan karın bölgesindeki yağ birikmesine engel olunabileceğini belirtiyor.






2- Yılda Bir Diyabet Tahlili: Tip 2 diyabet, damar duvarının esnekliğini bozuyor, kanda pıhtılaşmayı artırıyor ve damar iç yüzeyindeki hücre hasarını kolaylaştırıyor. Amerikan Diyabet Derneği, kalp sağlığı için açlık kan şekerinin 100 mg/dl’nin altında olmasına dikkat çekiyor. Şikâyeti olmasa bile 20 yaşın üzerindekilerin yılda bir diyabet testi yaptırmasını öneriyorlar.





6- Flor Alımı Dişleriniz İçin Önemli: 0-3 yaşta yeterli flor alımının yeterli olmasının gelecekte oluşacak diş çürümelerini önlediğini ispatlayan yayınlar bulunmaktadır. Flor alımı suyla gerçekleşmektedir, bu dönemde yeterli alınan flor dişlerin çürüğe karşı direncini artırmaktadır. Bunun dışında koruyucu diş hekimliği tedavisinde, jel veya gargara şeklinde kullanılarak, bakterilerin asit üretmesini engelleyerek, diş çürümelerini azaltmaktadır.



4- Günde 2-3 Litre Su İçin: Su, hücrelerin ve organların yaşaması için şart. Dolayısıyla her gün bol bol su içmeyi asla ihmal etmeyin. Eğer 60-70 kilo arasındaysanız günlük içmeniz gereken su miktarı 2 litredir. 90 kiloysanız bu rakam 3 litreye çıkar.





5- 15 Dakika Gülme Molası: 15 dakikalık komik bir video izleyerek, kalbinize giden kan akışını yüzde 50 artırabilir, damar hastalıklarına yakalanma riskinizi azaltabilirsiniz.



3- 250 Gram Magnezyum: Fransız bilim adamları, kanlarında yüksek düzeyde magnezyum bulunan erkeklerin, düşük olanlara kıyasla herhangi bir sebepten ölme risklerinin yüzde 40 daha düşük olduğunu bilgisini verdiler. Bu nedenle günlük öğününüze 250 miligramlık bir magnezyum hapı eklemenizde fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel Sözler - Özlü Sözler - Anlamlı Sözler - Deneme Yazıları Makale